diumenge, 2 d’octubre del 2011

ARC IRIS PROPOSA QUE S'APROFITE EL MUR DE CONTENCIÓ PER A FER UN PASSEIG

Carrer sense asfaltar entre el calvari i el carrer de l'Església, per on discorrerà el mur.

EU-Arc Iris proposarà al govern local que es dirigisca a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, adjudicatària del projecte de laminació del riu Vaca, i propose una modificació del projecte de mur de contenició previst a la falda del Toro per tal d'incloure un passeig que circunval.le Simat per l'oest, tal com proposava EU en el seu programa municipal de les passades eleccions municipals.
Les darreres setmanes tècnics de l'empresa adjudicatària de les obres han estat treballant a la falda del Toro per delimitar el trajecte del mur, que creuarà Simat de cap a rabo i recollirà les aigües pluvials.
En opinió d'Arc Iris, està actuació, de grans dimensions, s'ha d'aprofitar per revitalitzar urbanísticament el casc antic, a càrrec de la CHX, mitjançant un passeig paral.lel al mur, les característiques del qual es poden discutir: íntegrament per a vianants, o híbrid que permeta un trànsit de baixa intensitat que circunval.le Simat per la falda de la muntanya. Això suposaria facilitar l'accés i revitalitzar una zona urbana que hui, en termes urbanístics, està greument deteriorada: cases abandonades i degradades, carrers sense asfaltar, falta de manteniment de calçades i voreres, etc.
De no aprofitar-se esta actuació, el mur de contenció serà perjudicial per a Simat, en primer lloc perquè trenca la connexió física entre els simaters i la seua muntanya, i en segon lloc perquè no fa massa anys que s'hi va instal.lar a Simat un sistema de recollida d'aigües pluvials per gairebé tots els carrers ubicats en la pendent de la muntanya, i que en la pràctica fa innecessari cap mur de contenció.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo tinc entés que arc,i esquerra, proposaven una carretera, no un passeig. Rectifica'm si m'enganye.

Anònim ha dit...

Al menos proposaven algo.

Anònim ha dit...

Em sembla una bona idea.

Anònim ha dit...

Pues a mi em "sembla" que estos no diuen mes que bovaes.

Anònim ha dit...

Xè, ves a pasturar.

Anònim ha dit...

Jo no se si a l'Arc diuen bovaes perquè no entenc d'obres.
Però si que se, que lo perillós és que els que manen facen bovaes, i això ja fa anys que està passant.
Aixina hem acabat.

Anònim ha dit...

pues jo es la primera volta que senc parlar de estes obres ,pero si es veritat que es tenen que fer em pareix una molt bona idea el que proposa l`arc